ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до наказу Держатомрегулювання
“Про внесення змін до нормативно-правового акту
“Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів”
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Зміни до нормативно-правового акту “Порядок проведення державної інвентаризації радіоактивних відходів” (далі – НПА), проект яких подається, підготовлений з метою приведення нормативно-правової бази у відповідність до норм, правил та стандартів з ядерної та радіаційної безпеки України, відповідно до Положення про Державний комітет ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 № 1830 та до Положення про Державну регіональну інспекцію з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання, затвердженого наказом Держатомрегулювання від 16.10.2007 та зареєстровано у Мін’юсті від 14.11.2007 № 1269/14536 та на пропозицію Головного інформаційно-аналітичного центру державної системи обліку РАВ при ДК УкрДО “Радон” від 21.08.2009 № 1-10/9-698.
НПА, зміни до якого пропонуються, сприятиме функціонуванню державної системи обліку РАВ, а саме: виявленню РАВ, забезпеченню контролю за накопиченням і переміщенням РАВ, своєчасності передачі їх спеціалізованим підприємствам на переробку та зберігання, плануванню потужностей сховищ для зберігання та захоронення, а також забезпеченню постійного поновлення та своєчасного внесення змін до Державного реєстру РАВ та Державного кадастру сховищ та місць тимчасового зберігання РАВ.
2. Мета і шляхи її досягнення
Внесення змін до НПА спрямовано на удосконалення національної системи державного обліку РАВ.
Мета внесення змін – приведення НПА у відповідність до існуючої організаційної структури, в системі органів державного управління та державного регулювання у сфері використання ядерної енергії та врахування накопиченого досвіду третьої державної інвентаризації РАВ в Україні.
3. Правові аспекти
Предметом правового регулювання проекту наказу є підвищення ефективності функціонування державної системи обліку РАВ, забезпечення повноти і об’єктивності її даних про реальні обсяги і характеристики РАВ.
У даній сфері суспільних відносин діють наступні нормативні акти:
Закон України “Про ратифікацію Об'єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами”
Закон України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;
Закон України “Про поводження з радіоактивними відходами”;
Закон України “Про захист людини від іонізуючого випромінювання”;
Закон України “Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання”.
А також:
Положення про Державний комітет ядерного регулювання, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.06 № 1830;
Положення про Державну регіональну інспекцію з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання, затверджене наказом Держатомрегулювання від 16.10.2007 № 139, зареєстроване в Мін’юсті від 14.11.2007 за № 1269/14536.
Реалізація Положення не потребує внесення змін до чинних нормативно-правових актів або розроблення нових нормативно-правових актів.
Проект Положення не стосується прав та обов’язків громадян.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація змін до нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект наказу погоджено структурними підрозділами Держатомрегулювання. Проект наказу потребує погодження з МОЗ України, Мінпироди, Мінпаливенерго, МНС України та Держкомпромполітики та проведення правової експертизи Мін’юстом.
6. Регіональний аспект
Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект наказу не потребує громадського обговорення.
9. Позиція соціальних партнерів
Положення акта не стосуються соціально-трудової сфери та не потребують узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.
10. Прогноз результатів
Враховуючи важливість для України, особливо в умовах економічної кризи, забезпечення пріоритетності захисту людини, навколишнього природного середовища, а також недопущення неконтрольованого накопичення РАВ, внесення змін є важливим кроком до підвищення ефективності функціонування державної системи обліку РАВ та їх сховищ.