Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 01 березня 2012 р.
Київ
Пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку видів діяльності, пов'язаних із забезпеченням фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, які підлягають державному регулюванню»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до законів України “Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання” (стаття 5), “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” (статті 24, 27) діяльність, пов'язана із забезпеченням фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, підлягає державному регулюванню. Перелік таких видів діяльності затверджується Кабінетом Міністрів України.

Крім того, проект постанови розроблено на виконання протокольного доручення наради від 26.05.2010 р. під головуванням Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо скорочення регуляторного тиску, та у зв’язку з необхідністю приведення переліку видів діяльності, пов'язаних із забезпеченням фізичного захисту у сфері використання ядерної енергії, які підлягають обов'язковому ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 р. N 1115, у відповідність до Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії” із змінами, внесеними Законом України N 1874-VI від 11.02.2010.

Законом України N 1874-VI від 11.02.2010 визначено вид діяльності із забезпечення фізичного захисту, який підлягає ліцензуванню, в зв’язку з чим постанова Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 р. N 1115, якою був визначений перелік таких видів діяльності, підлягає визнання такою, що втратила чинність.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Актом затверджується перелік, в якому передбачається, що п’ять видів діяльності із забезпечення фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання, підлягають державному регулюванню. При визначенні цього переліку бралися до уваги вплив цих видів діяльності на забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, норми законодавства України з фізичного захисту, рекомендації МАГАТЕ щодо захищеності ядерних та інших радіоактивних матеріалів, міжнародний та український досвід регулювання фізичного захисту.

Оскільки вид діяльності, пов'язаної із забезпеченням фізичного захисту, здійснення якого підлягає обов'язковому ліцензуванню, визначений Законом України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2000 р. N 1115 перелік не відповідає законодавству і акт визнає зазначену постановою такою, що втратила чинність.

3. Правові аспекти

Відповідна сфера суспільних відносин регулюється:

законами України:

“Про фізичний захист ядерних матеріалів, ядерних установок, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання ”;

“Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”;

“Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2000 р. N 1115 “ Про затвердження переліку видів діяльності, пов'язаних із забезпеченням фізичного захисту ядерних установок і ядерних матеріалів, які підлягають обов'язковому ліцензуванню”

Реалізація акта не потребує внесення змін до чинних чи розроблення нових актів.

Проект акта не стосується прав та обов'язків громадян.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація постанови не потребує додаткових матеріальних витрат із державного бюджету. Фінансування центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, які беруть участь у державному регулюванні діяльності, пов'язаної із забезпеченням фізичного захисту, здійснюється за рахунок бюджетних призначень на їх утримання.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови підлягає погодженню з Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством надзвичайних ситуацій України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Службою безпеки України.

Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

7. Запобігання корупції

 

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщений на веб-сторінці Держатомрегулювання України для обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Реалізація постанови дозволить забезпечити ефективне державне регулювання діяльності із забезпечення фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання і тим самим забезпечити відповідний рівень ядерної та радіаційної безпеки та захищеності.

Критерієм ефективності постанови буде відсутність випадків порушення вимог законодавства у забезпеченні захищеності ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання.

 

11. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

 

Реалізація постанови дозволить забезпечити ефективне державне регулювання діяльності із забезпечення фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання і тим самим забезпечити відповідний рівень ядерної та радіаційної безпеки та захищеності, що, в свою чергу, мінімізує можливість здійснення диверсії щодо об’єктів та радіоактивних матеріалів, крадіжки чи іншого несанкціонованого вилучення радіоактивних матеріалів, а також сприятиме зміцненню режиму нерозповсюдження ядерної зброї

 

 

Перший заступник ГоловиГоловний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України

 

 

 

 

 

 

 

 

М.Х. Гашев

 

 

  

  

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux