Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 31 серпня 2007 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта

“Умови та порядок видачі окремих письмових дозволів на види робіт чи операцій на етапах експлуатації та закриття сховищ для захоронення радіоактивних відходів”.

 

1. Опис проблеми

 

Відповідно до статті 8 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" умовами ліцензії на здійснення діяльності на певному етапі життєвого циклу, яку отримує експлуатуюча організація (далі – ЕО), визначаються види робіт чи операції, здійснення яких на етапах експлуатації і закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів можливе тільки за наявності окремого письмового дозволу. Умови та порядок видачі таких дозволів визначаються Держатомрегулюванням як органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки.

 

2. Цілі державного регулювання

 

Мета прийняття нормативно-правового акта – встановлення переліку робіт чи операцій, виконання яких ЕО можливе тільки за наявності окремого письмового дозволу, умов та порядку видачі цих дозволів та переліку документи, що підтверджують спроможність та готовність заявника виконувати заявлені роботи чи операції.

 

3. Опис альтернатив запропонованому акту

 

Існує два альтернативних способи досягнення цілей державного регулювання встановленої мети.

 

1. Перший спосіб, що не передбачає безпосереднього державного регулювання, – це внесення відповідних змін до таких нормативно-правових актів:

Порядок ліцензування діяльності експлуатуючих організацій на етапах життєвого циклу ядерних установок та сховищ для захоронення радіоактивних відходів, визначений розділом ІІІ Закону України Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”;

Положення про перелік та вимоги щодо форми та змісту документів, що надаються експлуатуючою організацією для отримання ліцензій на здійснення діяльності на конкретному етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів, затвердженого наказом Мінекоресурсів від 15.08.2000 № 109 та зареєстрованого у Мін’юсті 12.09.2000 № 601/4822.

 

Умови і вимоги безпеки (ліцензійні умови) провадження діяльності з переробки, зберігання та захоронення радіоактивних відходів» (зі змінами), затверджені наказом Держатомрегулювання України від 22.10.02 № 110, зареєстровані в Мін'юсті 06.11.02 за № 874/7162 (НП 306.5.04/2.060-02 (зі змінами).

 

2. Другий спосіб – це розробка окремого нормативно-правового акта, в якому встановлюються перелік робіт чи операцій, виконання яких ЕО можливе тільки за наявності окремого письмового дозволу, умов та порядку видачі цих дозволів та переліку документи, що підтверджують спроможність та готовність заявника виконувати заявлені роботи чи операції.

Враховуючи складність і тривалість дій щодо внесення змін до законодавчих та актів нормативно-правових актів, запропонований другий спосіб є найбільш ефективним.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв‘язання проблеми, і відповідні заходи

 

Ціль регулювання досягається шляхом встановлення переліку робіт чи операцій, виконання яких ЕО можливе тільки за наявності окремого письмового дозволу, умов та порядку видачі цих дозволів та переліку документи, що підтверджують спроможність та готовність заявника виконувати заявлені роботи чи операції.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Установлені умови та порядок видачі окремих письмових дозволів оптимізовано з урахуванням міжнародного і вітчизняного досвіду у сфері використання ядерної енергії.

Чітке визначення переліку робіт чи операцій, які мають здійснюватися за окремими письмовими дозволами, умов і порядку видачі цих дозволів та переліку документи, які необхідні для отримання цих дозволів, дозволить суб’єктам господарювання заздалегідь планувати свою діяльність з захоронення РАВ та визначати заходи щодо забезпечення безпеки.

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

НПА буде застосовуватися суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії, зокрема при здійсненні діяльності з експлуатації і закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів, та спеціалістами Держатомрегулювання, які здійснюють ліцензування діяльності експлуатуючої організації на окремому етапі життєвого циклу сховища для захоронення радіоактивних відходів та видачу цій організації окремих письмових дозволів на виконання певних видів робіт чи операцій.

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Унормування з чинним законодавством. Забезпечення безпеки під час здійснення діяльності з захоронення радіоактивних відходів.

 

Відсутні

Населення

Забезпечення безпеки населення, персоналу, навколишнього природного середовища під час здійснення діяльності з захоронення радіоактивних відходів.

Відсутні

Суб’єкти господарювання

Виключення прийняття регулюючим органом необґрунтованих рішень щодо видачі або відмови у видачі окремих письмових дозволів на виконання певних видів робіт чи операцій.

Економія коштів та часу суб'єктів господарювання під час підготовки документів для отримання окремих письмових дозволів, оскільки в НПА визначені чіткі вимоги до документів, що надаються разом із заявою.

Економія коштів і часу, на ліквідацію аварій, які можуть виникати при порушенні законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки.

 

Додаткові витрати у зв’язку з упровадженням цього НПА не передбачаються.

 

7. Запропонований строк дії акта

 

Пропонується встановити строк дії НПА – постійний.

 

8. Показники результативності акта

 

З прийняттям цього акта:

– будуть встановлені регулюючі вимоги щодо переліку робіт чи операцій, які мають здійснюватися за окремими письмовими дозволами, умов і порядку видачі цих дозволів та переліку документів, які необхідні для отримання цих дозволів;

– забезпечується запобігання негативному впливу діяльності з захоронення радіоактивних відходів і належний рівень захисту людини та навколишнього природного середовища;

забезпечується здійснення комплексу заходів по державному контролю за дотриманням ліцензіатами вимог законів, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки при здійсненні діяльності з захоронення радіоактивних відходів.

Обов’язкові показники результативності регуляторного акта відповідно до вимог пункту 10 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – не має. Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 440 “Про затвердження Порядку справляння та розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії” не передбачено сплата за видачу окремих письмових дозволів;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – суб'єкти господарювання, які проваджують діяльність з експлуатації і закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів. На 01.09.2007:

ліцензію Держатомрегулювання на експлуатацію сховища для захоронення радіоактивних відходів має один суб’єкт господарювання;

на закриття сховища для захоронення радіоактивних відходів ліцензія не видавалась.

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта – суб'єкти господарювання будуть економити кошти і час при підготовці документів для отримання окремих письмових дозволів за рахунок того, що в НПА вимоги до документів, що надаються разом із заявою систематизовані та до них надані детальні коментарі;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта – середній, відповідна інформація розміщена на веб-сайті Держатомрегулювання, під час проведення “гарячої лінії” Держатомрегулювання надаються відповіді по відповідним питанням тощо.

Інший показник результативності регуляторного акта:

кількість заяв, наданих суб’єктами господарювання для отримання окремих письмових дозволів і повернених Держатомрегулювання на доопрацювання у зв’язку з невиконанням вимог НПА. Це вказуватиме на те, що в НПА нечітко або незрозуміло викладені вимоги до номенклатури, змісту документів, процедури їх надання до Держатомрегулювання.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

 

Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання ним чинності за результатами аналізу статистичних даних з кількості поданих заяв на отримання окремих письмових дозволів, кількості повернень заяв та документів на доопрацювання.

Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через рік після набрання ним чинності шляхом порівняння статистичних даних по оцінки заявних документів з статистичними даними базового відстеження.

Періодичне відстеження результативності акта буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом аналізу статистичних даних по оцінки заявних документів, у порівнянні зі статистичними даними повторного відстеження.

 

 

Заступник Голови О. А. МАКАРОВСЬКА

 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux