Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 02 липня 2007 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта –

проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України

з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання»

1.      Опис проблеми

Відповідно до Закону України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” однією із складових державного регулювання безпеки використання ядерної енергії є здійснення дозвільної діяльності. Особливості здійснення дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії визначаються пріоритетністю забезпечення ядерної та радіаційної безпеки і пов’язані з необхідністю всебічної оцінки безпеки, для якої необхідно володіння статистичною інформацією про джерела іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ), яка може бути отримана лише за допомогою державної реєстрації ДІВ.

Державна реєстрація ДІВ – є однією із складових дозвільної діяльності і передбачає: внесення до Державного регістру ДІВ інформації про ДІВ, які вироблені на території України або ввезені чи вивезені через державний кордон, а також власників цих джерел, юридичних і фізичних осіб, за якими джерела закріплені на праві господарського відання або оперативного управління чи знаходяться у їх володінні і користуванні на інших підставах.

2.      Цілі державного регулювання

Ціллю прийняття акта є забезпечення високої стабільності та ефективності роботи Державного регістру ДІВ. Основним завданням Державного Регістру ДІВ (далі – Регістр) є забезпечення державного обліку ДІВ шляхом їх державної реєстрації, що є одним із засобів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту людини на території України та дотримання міжнародних режимів безпеки забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом та посилення фізичного захисту ДІВ.

Державна реєстрація ДІВ є обов’язковою відповідно до статті 11 Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”.

Завданнями проекту є внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ з метою забезпечення стабільної промислової експлуатації Регістру і впорядкування оплати за державну реєстрацію ДІВ.

 

3.      Опис альтернатив запропонованому акту

Альтернативною пропозицією проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання» може бути:

- безкоштовна реєстрація ДІВ. Однак, у цьому випадку не будуть відшкодовуватись бюджетні витрати на утримання Регістру, що ставить під сумнів його подальше функціонування;

- плата за державну реєстрацію ДІВ на рахунок УДВП «Ізотоп». В цьому випадку не буде здійснюватись фінансовий контроль за експлуатаційними витратами Регістру. З огляду на те, що підприємство «Ізотоп», на базі якого створено Регістр не є бюджетною установою, то в інтересах Регістру буде прагнення завищувати плату за реєстрацію ДІВ з метою підвищення експлуатаційних витрат Регістру. Така ситуація призведе до не спроможності забезпечення державної реєстрації ДІВ окремими суб’єктами діяльності в сфері використання ядерної енергії.

 

  1. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

 

Плата за реєстрацію ДІВ встановлюється мінімальною.

Передбачається, що надходження коштів до державного бюджету за державну реєстрацію ДІВ відшкодує витрати Державного бюджету на щорічну експлуатацію Регістру.

Прийняття постанови забезпечить реалізацію пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.1997 № 847 в частині «…забезпечення покриття витрат на подальшу експлуатацію Державного регістру ДІВ на наступні роки».

 

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі

прийняття регуляторного акта

Кошти, які будуть сплачуватися суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії, за реєстрацію ДІВ будуть надходити до державного бюджету України, відшкодовуючи бюджетні витрати на утримання Регістру.

Механізм їх надходження до загального фонду державного бюджету аналогічний механізму плати за отримання ліцензій на право провадження окремих видів діяльності в сфері використання ядерної енергії. Це обґрунтовується тим, що відповідно до статті 6 Закону України «Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії» ліцензування та реєстрація ДІВ є складовими дозвільної діяльності в сфері використання ядерної енергії.

6. Очікувані результати прийняття акта

Застосування цього акту призведе до впорядкування системи державного регулювання в частині здійснення дозвільної діяльності, шляхом реалізації положень чинного законодавства України.

Реалізація постанови потребує фінансових ресурсів з державного бюджету. Однак, передбачається, що надходження коштів до державного бюджету за державну реєстрацію ДІВ відшкодує витрати Державного бюджету на щорічну експлуатацію Регістру.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

 

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, акт може переглядатись за практикою застосування з метою збільшення чи зменшення розміру плати за реєстрацію ДІВ.

 

8. Показники результативності акта

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

- забезпечення державного обліку та контролю за ДІВ, що використовуються (виробляються) в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами – стабільна робота Регістру;

- реалізації законодавчих вимог щодо відшкодування експлуатаційних витрат Регістру - впорядкування схеми оплати за державну реєстрацію ДІВ;

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – збільшиться за рахунок того, що суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні реєстрації ДІВ будуть вносити плату до загального фонду державного бюджету;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта – буде залежати від кількості та типу ДІВ;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта – акт був розміщений на веб-сайті Держатомрегулювання для ознайомлення та надання пропозицій;

- кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – приблизно 4000.

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності акта здійснюється протягом місяця після набрання ним чинності, шляхом підрахунку коштів сплачених суб’єктами діяльності у сфері використання ядерної енергії за реєстрацію ДІВ, та аналізу ефективності механізму проведення оплати.

Повторне відстеження результативності акта буде здійснюватися через рік після набрання ним чинності за результатами аналізу статистичних даних отриманих від Регістру.

За результатами відстеження результативності акту, може бути запропоноване рішення щодо збільшення чи зменшення розміру плати за реєстрацію ДІВ.

Періодичне відстеження результативності акта буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.

 

 

Голова Державного комітету

ядерного регулювання України О. Миколайчук

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux