11 червня 2020 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо безпеки використання ядерної енергії» від 19 травня 2020 року № 613-IX http://www.golos.com.ua/article/331700 .
Закон України відновлює норми, що дають можливість, відповідно до міжнародних вимог:
Ø здійснення державного нагляду за діяльністю суб’єктів, віднесеної до високого ступеня ризику щорічно; перевірки усіх атомних станцій (15 енергоблоків), що входять до складу одного суб'єкта господарювання НАЕК «Енергоатом», одночасно на всіх майданчиках за всіма напрямами в рамках одного планового заходу;
Ø здійснення ліцензування діяльності у сфері використання ядерної енергії у строки та у порядку, встановленому відповідно до рівня небезпеки такої діяльності;
Ø застосування відповідальності суб’єкта в сфері використання ядерної енергії за недотриманням ним вимог ядерної та радіаційної безпеки;
Ø можливості призупинення органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки ядерно- чи радіаційно- небезпечних робіт у разі порушення ядерної та радіаційної безпеки;
Ø прийняття органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки самостійних рішень щодо здійснення непланових (неоголошених) перевірок додержання ліцензіатом ліцензійних умов; припинення порушення норм безпеки з метою недопущення виникнення аварій з радіаційними наслідками.
Сьогодні, час згадати увесь законодавчий процес, що передував цій важливій події у сфері ядерної та радіаційної безпеки:
5 років, присвячені розробці та доопрацюванню проєкту Закону України.
5 років - погоджень та перепогоджень проєкту Закону України з центральними органами виконавчої влади.
5 років - погоджувальних засідань у Комітетах Верховної Ради України.
Спільними зусиллями Держатомрегулювання, Державної регуляторної служби інших центральних органів виконавчої влади, Кабінетом Міністрів України, народними депутатами досягнуто:
ü відновлення незалежності органу регулювання безпеки використання ядерної енергії при прийнятті рішень під час нагляду та ліцензування обумовлено необхідністю виконання Україною міжнародних зобов'язань, що передбачено у Директиві Ради 2014/87/Євратом від 8 липня 2014 року та у нормах МАГАТЕ з безпеки;
ü встановлення та дотримання в Україні міжнародних режимів безпеки, міжнародних норм безпеки (МАГАТЕ), дотримання та виконання взятих зобов’язань як перед громадянами України так і перед міжнародною спільнотою;
ü виправлення ситуації щодо обмеженості регулятора при здійсненні своїх основних функцій, у зв’язку з прийняттям Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а після внесення змін у новій редакції Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».