Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Протокол засідання Громадської ради при Держатомрегулювання від 13 липня 2018 року
Опубліковано 25 липня 2018 року о 16:35

ПРОТОКОЛ

засідання Громадської ради

при Державній інспекції ядерного регулювання України

13 липня 2018 року

 

Голова: Рожило Я.О.

В.о. секретаря: Гаврюк А.Ю.

Присутні члени громадської ради при Державній інспекції ядерного регулювання України:

Рожило Я.О., Кошарна О.П., Купний В.І., Лящук О.О., Іщенко Г.Г., Захаров В.Г. (передав голос Кошарній О.П.), Самойленко Ю.І. (передав голос Рожилу Я.О.).

Запрошені особи:

від Держатомрегулювання: Тріпайло Р.Ф. – Заступник Голови, Гаврюк А.Ю. – в.о. секретаря Громадської ради при Держатомрегулювання, Григораш О.В. – заступник директора Департаменту з питань безпеки ядерних установок, Бугай В.В. – заступник директора Департаменту з питань безпеки ядерних установок – начальник Відділу ліцензування діючих ядерних установок;

від ДНТЦ ЯРБ: Шендерович В.Я., Ставнічук К.В.;

інші запрошені особи: Довбах В.А., Ґарань О.В.

1. Про затвердження порядку денного.

Заслухали:

Рожило Я.О., який привітав учасників заходу, повідомив про порядок денний та зауважив, що першим розглядатиметься питання під номером «2» та поінформував про наявність кворуму з урахуванням передачі голосів.

Вирішили:

затвердити порядок денний засідання Громадської ради.

2. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» та його вплив на діяльність Держатомрегулювання.

Заслухали:

Григораш О.В. виступив із доповіддю щодо цього питання. Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII (далі – закон про ОВД) був прийнятий Верховною Радою України 23 травня 2017 року і набув чинності 19 грудня 2017 року. Зазначеним Законом встановлюється необхідність виконання оцінки впливу на довкілля під час здійснення будь-якої планованої діяльності (планованої господарської діяльності, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище). Прикінцевими положеннями цього закону були внесені зміни в низку інших законів України серед яких Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку». Зокрема, були внесені зміни у частину другу статті 40, яка тепер викладається у такій редакції:
«Державну експертизу ядерної і радіаційної безпеки ядерних установок, уранових об’єктів та об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, інших джерел іонізуючого випромінювання, проводить орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки з урахуванням оцінки впливу на довкілля, інших державних експертиз, які здійснюються згідно з законодавством». Відповідно до цих змін Держатомрегулювання може починати проведення будь-якої державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки лише після оцінки впливу на довкілля в незалежності від того, чи впливає планована діяльність на довкілля, чи ні.

Разом із тим, на сьогодні немає чіткого розуміння того, які саме документи повинен вимагати ядерний регулятор від експлуатуючої організації. Які документи засвідчуватимуть відсутність негативного впливу на довкілля? Що саме входить у поняття «довкілля», яке введено було замість поняття «природнє середовище»? Оскільки в поняття «довкілля» потрапляють обʼєкти, створені у результаті діяльності людини, то який рівень підписантів цих документів? Все це в даний час є незрозумілим. О. Григораш також закцентував увагу на можливих шляхах вирішення даної проблеми: зміни до законодавства та зміни до постанови Кабінету Міністрів України про критерії впливу на довкілля. Держатомрегулювання спільно з ДАЗВ і ДП «Енергоатом» зробили з свого боку кроки у напрямку вирішення цього питання і просять також підтримки у небайдужої громадськості.

Довбах В.А. надав інформацію щодо передумов прийняття Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», провів паралель зі світовими практиками з даного питання, акцентував на прийнятті цього закону на заміну екологічної експертизи навіть усупереч численними зауваженням екологічних організацій, та підкреслив, що таким чином знищується відповідальність держави за зміни природи і екології у ході господарчої діяльності.

В обговоренні прийняли участь Кошарна О.П., Довбах В.А., Шендерович В.Я., Купний В.І., Рожило Я.О., Тріпайло Р.Ф.

На голосування виноситься: підготувати звернення Громадської ради при Державній інспекції ядерного регулювання України до Верховної Ради України та до Кабінету Міністрів України з пропозицією перегляду та внесення змін до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та до постанов КМУ з цього питання.

Проголосували: «За» - 6, «Проти» - 0, «Утрималися» - 1.

Вирішили: підтримати Держатомрегулювання й звернутися з листами до Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України із пропозицією внести зміни до зазначених законів та відповідних постанов Кабміну.

3. Про можливість продовження експлуатації ядерної установки – енергоблоку №3 Рівненської АЕС.

Заслухали:

Бугай В.В. доповів стосовно зазначеного питання. В. Бугай, зазначив, що відповідно до статті 6 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» рішення щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймається органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на підставі висновку державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки шляхом внесення змін до ліцензії на експлуатацію ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами. У відповідності до Загальних положень безпеки атомних станцій (НП 306.2.141-2008), затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19 листопада 2007 р. № 162, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 січня 2008 р. за № 56/14747, рішення щодо можливості довгострокової експлуатації енергоблоку у понад встановлений проектом термін приймається Держатомрегулюванням на основі результатів переоцінки його безпеки.

В. Бугай повідомив про результати розгляду Заяви ДП «НАЕК «Енергоатом» щодо довготермінової експлуатації енергоблока №3 РАЕС та результати інспекційного обстеження, що дає підстави визнати обґрунтованою можливість безпечної експлуатації енергоблока №3 РАЕС на визначених в проекті рівнях потужності до 11.12.2037 року.

В обговоренні прийняли участь Кошарна О.П., Купний В.І., Рожило Я.О., Шендерович В.Я.

На голосування виноситься: прийняти до відома заслухану інформацію.

Проголосували: «За» - 7, «Проти» - 0, «Утрималися» - 0.

Вирішили: прийняти до відома заслухану інформацію.

На голосування виноситься: Голова Громадської ради при Держатомрегулювання, який на Колегії Держатомрегулювання представляє членів Громадської ради, голосуватиме на Колегії своїм дорадчим голосом «ЗА» продовження терміну експлуатації енергоблоку №3 Рівненської АЕС.

Проголосували: «За» - 6, «Проти» - 1, «Утрималися» - 0.

Вирішили: надати право проголосувати «ЗА» продовження терміну експлуатації енергоблоку №3 Рівненської АЕС.

4. Кадрові проблеми галузі: тариф на електроенергію АЕС та енергетична безпека.

Заслухали:

Кошарна О.П. повідомила, що 12 липня 2018 року були проведені у Верховній Раді України Комітетські слухання з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки на тему: «Ядерна енергетика – виклики та перспективи». Зокрема, розглядалися соціально важливі законопроекти, а саме №3131, від прийняття якого залежить збереження висококваліфікованого персоналу на АЕС, а також законопроект №5550, яким гармонізується законодавство України в сфері радіаційної безпеки з відповідною Директивою ЄС. та ін. Дискусію оживило питання кадрових змін та фонд заробітної плати ДП НАЕК «Енергоатома». Констатували той факт, що ліцензовані працівники звільняються та їдуть за кордон, де значно вища оплата їхньої праці.

В обговоренні прийняли участь Купний В.І., Рожило Я.О., Бугай В.В., Ґарань О.В., Шендерович В.Я.

На голосування виноситься: звернутися до НКРЕКП від імені Громадської ради при Держатомрегулювання, щоб не скорочували закладений у запропонованому ДП НАЕК «Енергоатом» тарифі фонд заробітної плати з метою збереження кваліфікованого персоналу , що забезпечує безпечну роботу АЕС, підпорядкованих названій організації.

Вирішили: прийняти до відома заслухану інформацію та підготувати відповідне звернення до НКРЕКП.

 

 

Голова Я. Рожило

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux