Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Протокол засідання Громадської ради при Держатомрегулювання України від 17 квітня 2014 року
Опубліковано 12 травня 2014 року о 13:22

 

ПРОТОКОЛ

засідання

Громадської ради

при Державній інспекції ядерного регулювання України

17 квітня 2014 року

 

Головував: Денисенко А.А.

Секретар: Козулько Т.В.

 

Присутні від громадських організацій :

  • Денисенко А.А. – Голова Громадської ради, Всеукраїнська громадська організація «Національний екологічний центр України»;
  • Толкачов О.А. – заступник Голови Громадської ради, Громадська організація «Громадський комітет національної безпеки України»;
  • Захаров В.Г. - Об‘єднання «Ядерний страховий пул»;
  • Кошарна О.П. - Асоціація «Український ядерний форум»;
  • Купний В.І. - Громадська організація «Українське ядерне товариство»;
  • Майборода О.В. - Рівненська міська молодіжна громадська організація «Екоклуб»;
  • Бернадіна Л.І. - Всеукраїнська організація інвалідів «Союз організації інвалідів України»;
  • Вербицька Т.В. - Всеукраїнська громадська організація «Національний екологічний центр України».

 

Присутні від Держатомрегулювання України:

  • Макаровська О.А. – заступник Голови;
  • Козулько Т.В. – секретар Громадської ради, помічник Голови – завідувач Сектору роботи з громадськістю;
  • Бойчук В.С. - начальник Управління аналізу безпеки ядерних установок;
  • Григораш О.В. – начальник Управління ліцензування нових проектів;
  • Матвєєва В.Г. – начальник Управління правового забезпечення регуляторної діяльності;
  • Кілочицька Т.П. – начальник Управління безпеки поводження з РАВ;
  • Сушко Т.В. – завідувач сектору об’єкту «Укриття».

 

1.      Про затвердження порядку денного

 

Заслухали :

Денисенко А.А. - ознайомив присутніх з порядком денним.

Козулько Т.В. у зв‘язку із необхідністю розгляду Держатомрегулюванням України зауважень/пропозицій, що надійшли до проекту Стратегії державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, захищеності та гарантій нерозповсюдження в Україні на 2014 -2020 роки напередодні, запропонував перенести на наступне засідання Громадської ради розгляд питання «Про результати обговорення проекту Стратегії державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, захищеності та гарантій нерозповсюдження в Україні на 2014 -2020 роки».

 

Вирішили:

1. Розглянути доопрацьований проект Стратегії державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки, захищеності та гарантій нерозповсюдження в Україні на 2014 -2020 роки під час наступного засідання Громадської ради.

2. Затвердити порядок денний.

 

2.      Про результати обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії»

 

Заслухали :

Бойчук В.С. виступив із доповіддю:

Проект Закону розроблений Державною інспекцією ядерного регулювання України.

Розробка проекту Закону викликана необхідністю приведення порядку прийняття рішення щодо продовження терміну експлуатації діючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (далі – Закон), рішення щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймається органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на підставі висновку державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки шляхом внесення змін до ліцензії на експлуатацію ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами.

Вказаний порядок не враховує вимоги інших нормативно-правових актів України та міжнародних зобов’язань України, взятими шляхом ратифікації відповідних міжнародних договорів, а саме:

по-перше, не вказує документ, висновок державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки якого є підставою для прийняття рішення органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки;

по-друге, не враховує необхідність проведення оцінки впливу на навколишнє природне середовище, в тому числі в транскордонному контексті, та інформування суміжних держав, як це передбачено «Конвенцією про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті» (Конвенція Еспо), ратифікованою Законом України від 19 березня 1999 року № 534-XIV;

по-третє, не враховує права громадськості на доступ до інформації та на її участь в процесі прийняття рішень з питань, що стосуються навколишнього середовища, як це передбачено Конвенцією Еспо та «Конвенцією про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля» (Орхуська конвенція), ратифіковану Законом України від 6 липня 1999 року № 832-XIV.

Відповідно до підпункту 24) пункту 4 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 452/2011, компетентним органом з питань організації, координації та контролю проведення оцінки впливу на навколишнє середовище, у тому числі у транскордонному контексті є Мінприроди України.

Відповідно до «Порядку проведення громадських слухань з питань використання ядерної енергії та радіаційної безпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 1998 року №1122 та «Порядку залучення громадськості до обговорення питань щодо прийняття рішень, які можуть впливати на стан довкілля», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2011 року №771 організатором проведення громадських слухань та громадського обговорення може бути орган виконавчої влади, який приймає рішення, орган місцевого самоврядування або замовник проекту такого рішення.

Таким чином, рішення стосовно продовження експлуатації ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, окрім Держатомрегулювання України повинно прийматися Міністерством екології та природних ресурсів України природи України, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування на території яких проводилися громадські слухання (громадські обговорення) або центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого належить питання правового режиму території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, в разі розміщення цих установок або об’єктів у зоні відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення.

Враховуючи, що відповідно до статті 1 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» координацію діяльності міністерств, інших центральних органів виконавчої влади здійснює Кабінет Міністрів України комплексне рішення стосовно продовження експлуатації ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, повинне прийматися Кабінетом Міністрів України.

Майборода О.В. висловила зауваження/пропозиції, що були підготовлені Ресурсно-аналітичним центром «Суспільство і довкілля» та висловлені у листі до Держатомрегулювання України від 01.04.2014.

Григораш О.В., Матвєєва В.Г. надали роз‘яснення та відповіли на додаткові запитання присутніх.

Майборода О.В. про участь у спільній нараді в Мінприроди України 28.04.2014 щодо виконання Україною положень Конвенцією Еспо.

 

В обговоренні взяли участь Бойчук В.С., Майборода О.В., Григораш О.В., Макаровська О.А., Матвєєва В.Г., Захаров В.Г., Кошарна О.П., Денисенко А.А., Купний В.І., Вербицька Т.В., Бернадіна Л.І.

 

Вирішили :

Взяти до відома надану інформацію.

 

3.      Про стан справ з реалізації проекту «Укриття»

 

Заслухали :

Сушко Т.В. виступила із доповіддю щодо стану справ з реалізації проекту «Укриття».

Купний В.І. задав низку запитань представникам Держатомрегулювання України: чи є «Арка» проектом локалізуючої оболонки, про терміни подання та якість поданих експлуатуючою організацією документів для державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки.

Сушко Т.В., Макаровська О.А,, Кілочицька Т.П. надали відповіді на запитання, зокрема про процедуру проведення експертизи по проектам НБК, про перший та другий пускові комплекси та заплановані терміни реалізації їх.

Купний В.І., Денисенко А.А., Сушко Т.В., Толкачев О.А., Макаровська О.А., Захаров В.Г. обговорили виконані стабілізаційні роботи на об‘єкті «Укриття» та потенційний негативний вплив на навколишнє середовище у разі руйнування окремих конструкцій об‘єкту «Укриття».

Денисенко А.А., Макаровська О.А. про чатове руйнування даху машзалу блоку №4 Чорнобильської АЕС на початку 2013 року та виконані роботи.

Денисенко А.А., Макаровська О.А., Вербицька Т.В., Толкачев О.А., Сушко Т.В., Кілочицька Т.П. обговорили питання обладнання та будівель, що віднесені до пускового комплексу – 1 і пускового комплексу – 2 проекту НБК.

Купний В.І. зробив виступ щодо історії проектування/будівництва НБК з 2001 року, звернувши увагу на:

·          торцеві стінки об‘єкту «Арка»;

·          систему кранів;

·          стабілізаційних роботах об‘єкту «Укриття» та стан будівельних конструкцій;

·          бар‘єрні функції захисної оболонки блоку №4 Чорнобильської АЕС;

·          фінансування робіт з будівництва НБК.

Купний В.І., Макаровська О.А. обговорили можливі зміни до Стратегії перетворення об‘єкту «Укриття» в екологічно-безпечну систему.

 

В обговоренні взяли участь Сушко Т.В., Купний В.І., Макаровська О.А., Кілочицька Т.П., Денисенко А.А., Толкачев О.А., Захаров В.Г., Вербицька Т.В., Бернадіна Л.І., Кошарна О.П.

 

Вирішили :

Взяти до відома надану інформацію.

 

 

Голова Денисенко А.А.

 

 

 

 

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux