Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта -
постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 року № 1718
«Деякі питання Державного регулювання діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання»
1. Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням безпеки радіаційних технологій Держатомрегулювання.
2. Цілі прийняття регуляторного акта
Ціллю прийняття регуляторного акта є встановлення порядку державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання з метою забезпечення стабільної експлуатації Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Регістр), впорядкування оплати за державну реєстрацію джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ). Основним завданням Регістру є забезпечення державної реєстрації ДІВ. Державна реєстрація ДІВ є обов’язковою відповідно до статті 11 Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”.
Регістр є одним із інструментів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту населення та дотримання міжнародних режимів безпеки на території України, забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом ДІВ та посилення фізичного захисту ДІВ.
3. Строк виконання заходів з відстеження
Заходи з періодичного відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта. Відстеження проводилось у грудні 2009 року.
4. Тип відстеження: періодичне.
5. Методи одержання результатів відстеження
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося:
статистичним методом шляхом проведення аналізу кількості ДІВ. внесених до бази даних Регістру, з метою визначення кількості коштів, що мають надійти до загального фонду Державного бюджету України за реєстрацію ДІВ у Регістрі.
6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.
За результатами періодичного відстеження статистичним методом встановлено, що протягом 2009 року до автоматизованої системи Регістру внесено інформацію
| Разом зареєстровано | У тому числі | Розмір отриманого реєстраційного збору за місяць, грн. | |
радіонук- лідних | генераторів випромінювання | |||
РЦ (м. Київ) | 308 | 186 | 122 | 18 387.27 |
РЦ (м. Дніпропетровськ) | 169 | 102 | 67 | 11 326.51 |
РЦ (м. Донецьк) | 169 | 74 | 95 | 37 189.71 |
РЦ (м. Харків) | 278 | 84 | 194 | 25 789.20 |
РЦ (м. Рівне) | 176 | 63 | 113 | 2 481.99 |
РЦ (м. Одеса) | 581 | 554 | 27 | 4 288.29 |
РЦ (м. Сімферополь) | 23 | 8 | 15 | 1 284.48 |
РЦ (м. Івано-Франківськ) | 39 | 17 | 22 | 2 796.42 |
Разом | 1 743 | 1 088 | 655 | 103 543.87 |
У порівнянні з результатами повторного відстеження кількість ДІВ, що внесені до бази даних Регістру збільшилась, як наслідок збільшилась сума коштів, надходження яких очікується до загального фонду Державного бюджету.
Кількість ДІВ у Регістрі буде зростати в зв’язку з провадженням новітніх ядерних та радіаційних технологій, зокрема у медицині.
Оплата за державну реєстрацію ДІВ здійснюється суб’єктами діяльності, які реєструють ДІВ у Регістрі, до загального фонду державного бюджету у встановленому законодавством порядку.
7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.
Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:
розмір надходжень до загального фонду Державного бюджету України, пов'язаних з дією акта – збільшиться за рахунок того, що суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні державної реєстрації ДІВ у Регістрі вносять плату за реєстрацію ДІВ до загального фонду Державного бюджету України згідно з встановленими розмірами плати;
кількість суб'єктів господарювання, на які поширюватиметься дія акта – приблизно 4000. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання на виконання вимог регуляторного акта, залежить від кількості та типу ДІВ;
Якісними показниками результативності регуляторного акта є:
дотримання вимог законодавства щодо забезпечення державного обліку ДІВ, що використовуються (виробляються) в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами – стабільна робота Регістру;
реалізація законодавчих вимог щодо відшкодування витрат на експлуатацію Регістру шляхом вдосконалення порядку оплати та встановлення розмірів реєстраційного збору – оплати за реєстрацію ДІВ;
8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Регуляторним затверджено порядок державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання», що забезпечило:
стабільну роботу Державного регістру ДІВ шляхом його фінансування за бюджетні кошти;
упорядковано порядок здійснення плати за реєстрацію ДІВ (вноситься за платіжним дорученням і зараховуватися до доходів загального фонду Державного бюджету України в установленому порядку).
Заступник Голови
Держатомрегулювання О. Макаровська