Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Звіти про відстеження результативності
від 29 січня 2008 р.
Київ
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта - постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1253 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання»

 

ЗВІТ

про базове відстеження результативності регуляторного акта –

постанови Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1253

«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України

з питань державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання»

1.Виконавець заходів з відстеження регуляторного акта

Заходи з базового відстеження результативності регуляторного акта здійсненні Управлінням безпеки радіаційних технологій Держатомрегулювання.

 

2. Цілі прийняття регуляторного акта

Ціллю прийняття регуляторного акта є внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ з метою забезпечення стабільної промислової експлуатації Державного регістру джерел іонізуючого випромінювання (далі - Регістр) і впорядкування оплати за державну реєстрацію джерел іонізуючого випромінювання (далі – ДІВ). Основним завданням Регістру є забезпечення державної реєстрації ДІВ. Державна реєстрація ДІВ є обов’язковою відповідно до статті 11 Закону України “Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії”.

Регістр є одним із інструментів реалізації державних гарантій з радіаційного захисту населення та дотримання міжнародних режимів безпеки на території України, забезпечення ефективної боротьби з незаконним обігом ДІВ та посилення фізичного захисту ДІВ.

 

3. Строк виконання заходів з відстеження

Заходи з базового відстеження результативності регуляторного акта здійснювались протягом місяця з 10.12.2007 по 10.01.2008.

 

4. Тип відстеження: базове.

 

5. Методи одержання результатів відстеження

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося:

статистичним методом шляхом проведення аналізу кількості ДІВ. внесених до бази даних Регістру, з метою визначення кількості коштів, що мають надійти до загального фонду Державного бюджету України за реєстрацію ДІВ у Регістрі;

соціологічним методом шляхом проведення опитування суб’єктів діяльності, які використовують, виробляють, постачають ДІВ щодо їх поінформованості з встановлених розмірів плати за реєстрацію ДІВ та порядку її здійснення.

 

6. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, способи одержання даних.

За результатами базового відстеження статистичним методом встановлено, що протягом 2007 року до автоматизованої системи Регістру внесено інформацію про 14 000 ДІВ. З цієї кількості: 11 476 - радіонуклідні ДІВ і 8 983 – нерадіоуклідні ДІВ. Тобто очікувані кошти, що мають надійти за державну реєстрацію ДІВ у Регістрі наступні: за радіонуклідні ДІВ - 608 228 гривень (53 х 11 476); за нерадіонуклідні ДІВ – 296 439 гривень (33 х 8 983).

 

Аналіз результатів базового відстеження соціологічним методом шляхом опитування суб’єктів діяльності, які використовують, виробляють, постачають ДІВ, щодо їх поінформованості з встановлених розмірів плати за реєстрацію ДІВ у Регістрі та порядку її здійснення, свідчить що:

 

Загальна кількість суб’єктів діяльності, що реєструють ДІВ

 

Кількість суб’єктів діяльності, що були опитані

Кількість суб’єктів діяльності, що були проінформовані

Кількість суб’єктів діяльності, що не були проінформовані

4 000

100

80

20

 

Тобто з 100 опитаних суб’єктів діяльності тільки 20 не були поінформовані про встановлення розмірів плати за реєстрацію ДІВ та порядку її здійснення.

Джерела отримання інформації зазначеними ліцензіатами: веб-сайт Держатомрегулювання, державні інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Держатомрегулювання.

Після отримання реквізитів щодо обліку плати за державну реєстрацію ДІВ від Мінфіну України (запит було надано Держатомрегулюванням листом від 24.12.2007 № 06-14/1-6936) передбачається 100% поінформованість суб’єктів діяльності, які реєструють ДІВ у Регістрі.

 

7. Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

Кількісними показниками результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до загального фонду Державного бюджету України, пов'язаних з дією акта – збільшиться за рахунок того, що суб’єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії при здійсненні реєстрації ДІВ у Регістрі будуть вносити плату за реєстрацію ДІВ до загального фонду Державного бюджету України згідно з встановленими розмірами плати;

кількість суб'єктів господарювання, на які поширюватиметься дія акта – приблизно 4000. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання на виконання вимог регуляторного акта, залежить від кількості та типу ДІВ;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта: інформування здійснювалось шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання, письмових повідомлень суб’єктів діяльності (ліцензіатів), проведення “гарячої лінії” тощо.

Якісними показниками результативності регуляторного акта є:

дотримання вимог законодавства щодо забезпечення державного обліку ДІВ, що використовуються (виробляються) в Україні з моменту їх ввезення в Україну (виробництва) до моменту вивезення або передачі на спеціалізоване підприємство по поводженню з радіоактивними відходами – стабільна робота Регістру;

реалізація законодавчих вимог щодо відшкодування витрат на експлуатацію Регістру шляхом вдосконалення порядку оплати та встановлення розмірів реєстраційного збору – оплати за реєстрацію ДІВ;

8. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Регуляторним актом внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації ДІВ, якими затверджено «Положення про Державний регістр джерел іонізуючого випромінювання і порядок оплати послуг з їх реєстрації» та «Порядок державної реєстрації джерел іонізуючого випромінювання», що забезпечило:

стабільну роботу Державного регістру ДІВ шляхом його фінансування за бюджетні кошти;

упорядковано порядок здійснення плати за реєстрацію ДІВ (вноситься за платіжним дорученням і зараховуватися до доходів загального фонду Державного бюджету України в установленому порядку);

встановлено розміри плати за державну реєстрацію ДІВ (Збір за реєстрацію радіонуклідних ДІВ справляється у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць, встановленого законом на 1 січня поточного року, за реєстрацію генераторів випромінювання (не радіонуклідних ДІВ) – у розмірі 0,07 зазначеного прожиткового мінімуму).

 

Аналіз вигод і затрат реалізації регуляторного акта:

 

Суб’єкти

Вигоди

Затрати

Держава

надходження коштів до державного бюджету за державну реєстрацію ДІВ

забезпечення державного обліку ДІВ

фінансування експлуатаційних витрат Регістру з державного бюджету

Суб’єкти діяльності, які використовують або виробляють ДІВ

 

забезпечено мінімальну плату за реєстрацію впорядковано на державному рівні порядок плати за реєстрацію ДІВ.

зменшено регуляторний тиск на суб’єктів діяльності за рахунок: забезпечення прозорості в платі та встановлення мінімальних розмірів плати.

плата за державну реєстрацію ДІВ

 

Державний регістр ДІВ

забезпечено стабільне фінансування Регістру

забезпечено ефективну роботу Регістру

трудозатрати на виконання функцій з державної реєстрації ДІВ

Населення

підвищення рівня безпеки та поінформованості населення

забезпечення міжнародних режимів безпеки на території України

 

затрати відсутні

 

 

Голова Держатомрегулювання О. Миколайчук

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux