Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 16 січня 2015 р.
Київ
пояснювальна записка

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері використання ядерної енергії» розроблений Держатомрегулюванням за власною ініціативою у зв’язку із необхідністю оптимізації та удосконалення процедури видачі документів дозвільного характеру на здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії, з метою приведення у відповідність із Законом України «Про адміністративні послуги», яким визначені основні вимоги до регулювання надання адміністративних послуг, а також з метою спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція).

 

2. Мета і шляхи її досягнення

Проектом Закону України пропонується внесення змін до Законів України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

Метою проекту Закону України є оптимізація та удосконалення процедури видачі документів дозвільного характеру на здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії.

Законопроектом передбачається закріпити на рівні закону:

перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання документів дозвільного характеру;

платність надання документів дозвільного характеру;

граничний строк надання документів дозвільного характеру;

перелік підстав для відмови у наданні документів дозвільного характеру.

Зокрема, законопроектом детальніше визначається порядок видачі експлуатуючій організації окремого дозволу на виконання певних видів робіт чи операцій на окремих етапах життєвого циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів.

Також законопроектом передбачається звільнити від ліцензування:

діяльність, пов`язану з транспортуванням радіоактивних матеріалів залізницею, водним та повітряним транспортом; перевантаження (завантаження, розвантаження, відправлення) упаковок та їх транзитне зберіганням у морських та річкових портах, аеропортах, на залізничних станціях, за умови наявності у перевізників та організацій, які здійснюють зазначені операції ліцензії на перевезення небезпечних вантажів;

діяльність, пов`язану з переробкою, зберіганням радіоактивних відходів, що здійснюються виробниками радіоактивних відходів до передачі радіоактивних відходів спеціалізованим підприємствам з поводження з радіоактивними відходами та підрядними організаціями, які надають послуги із переробки, зберігання радіоактивних відходів виробникам радіоактивних відходів або спеціалізованим підприємствам з поводження з радіоактивними відходами, якщо послуги надаються в обсязі ліцензованої діяльності цих замовників;

діяльність з використання джерел іонізуючого випромінювання в частині виконання робіт з отримання (придбання) та передачі (збуту) генеруючих пристроїв, у тому числі з метою постачання (буде звільнено від ліцензування близько 230 ліцензіатів).

Також пропонується скасувати необхідність отримання дозволу на використання для народногосподарських цілей земель і водоймищ, розташованих у санітарно-захисній зоні.

 

3. Правові аспекти

У сфері правового регулювання законопроекту діють Закони України:

1. «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

2. «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

3. «Про адміністративні послуги».

Реалізації проекту Закону України передбачає внесення змін до таких нормативних актів:

постанови Кабінету Міністрів України:

від 6 травня 2001 р. № 440 «Про затвердження Порядку справляння плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії»;

від 1 червня 2011 р. № 591 «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання та її територіальними органами, і розміру плати за їх надання та визнання такими, що втратили чинність, розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії»;

від 20 серпня 2014 р. № 363 «Про затвердження Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України»;

та в деякі нормативно-правові акти Державної інспекції ядерного регулювання України.

Проект Закону України не стосується прав та обов’язків громадян.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування прийняття акта

Реалізація проекту Закону не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону підлягає погодженню з Мінфіном, Мінекономрозвитку, Міненерговугілля, Мінприроди, Держпідприємництвом, Мін`юстом.

 

6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону немає положень, що містять ознаки дискримінації.

Правові підстави для проведення громадської антидискримінаційної експертизи відсутні.

 

7. Запобігання корупції

Проект Закону не містить правил і процедур, що можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект Закону не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

 

8. Громадське обговорення

Проект Закону України не потребує проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується питань соціально-трудової сфери.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону України є регуляторним актом, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики. Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», до проекту акта підготовлено аналіз регуляторного впливу.

Впровадження цього регуляторного акта сприятиме впорядкуванню державного нагляду у сфері використання ядерної енергії.

 

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту Закону не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту Закону сприятиме удосконаленню процедури видачі документів дозвільного характеру на здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії, що сприятиме підвищенню рівня ядерної та радіаційної безпеки.

 

Голова Державної інспекції

ядерного регулювання України С. БОЖКО

 

"____" _____________ 2015 року

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux