Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 18 квітня 2013 р.
Київ
АРВ

Аналіз впливу регуляторного акта –

проекту наказу Держатомрегулювання

Про затвердження Умов та порядку видачі окремих дозволів на види робіт або операцій на етапах життєвого циклу ядерної установки

 

1.  Опис проблеми

 

Будівництво експлуатація та зняття з експлуатації ядерної установки є складним технологічним процесом пов’язаним з багатьма техногенними ризиками, тому ця діяльність у всьому світі підлягає суворому державному контролю та ліцензуванню.

Однак на етапі видачі ліцензії не можливо проаналізувати безпечність кожної технологічної операції на протязі усього строку експлуатації АЕС чи іншої ядерної установки. З метою запобігання уникнення правових ускладнень у майбутньому регулюючі органи усіх країн визначають в особливих умовах ліцензій ядерної установки перелік тих випадків, коли експлуатуюча організація має надати додаткові обґрунтування безпеки по окремій конкретній ядерно-небезпечній роботі. Такий підхід є визнаною світовою практикою та викладено в стандарті МАГАТЕ SSG-12 Процес ліцензування для ядерних установок.

В Україні експлуатуюча організація також має надати до регулюючого органу документи з обґрунтуваннями безпеки та отримати окремий дозвіл на здійснення робіт, що впливають на ядерну безпеку. Що передбачено наказом Держатомрегулювання України від 27 лютого 2004 року № 38 «Про затвердження умов та порядку видачі окремих письмових дозволів на види робіт або операцій на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 березня 2004 року за № 331/8930.

Запропонований проект наказу розроблено на заміну НПА зазначеного вище. Проект наказу враховує потреби видачі окремих дозволів для нових ядерних установок, які будуються в Україні, а також містить вимоги, уточнені з урахуванням набутого досвіду, кращої міжнародної практики та рекомендацій міжнародних організацій.

 

2.  Цілі державного регулювання

Метою прийняття акта є визначення процедури отримання експлуатуючою організацією окремого письмового дозволу (далі - ОД) на виконання ряду ядерно-небезпечних робіт в рамках ліцензії на етап життєвого циклу ядерної установки, а також визначення переліку окремих дозволів для нових ядерних установок України.

 

Опис альтернатив запропонованому акту

 

Отримання експлуатуючої організацією окремих дозволів в рамках ліцензії на ядерну установку передбачено Законом України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" та рекомендаціями МАГАТЕ.

Скасування існуючої практики можливе за умови ігнорування питань ядерної безпеки або скасування загальної ліцензії ядерної установки та ліцензування кожної окремої ядерно-небезпечної роботи.

 

3.  Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

 

Пропонується скасувати наказ Держатомрегулювання України від 27 лютого 2004 року № 38 «Про затвердження умов та порядку видачі окремих письмових дозволів на види робіт або операцій на етапах введення в експлуатацію, експлуатації та зняття з експлуатації ядерної установки», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 березня 2004 року за № 331/8930 та ввести в дію новий наказ, який, без зміни процедури в цілому, містить уточнення окремих положень та роз’яснення що окремих питань процедури видачі дозволів.

 

 

4.     Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Перегляд чинного НПА забезпечить приведення його у відповідність кращій світовій практиці та рекомендаціям МАГАТЕ, а також уточнення окремих процедурних питань за напрямами:

- зміст заяви на отримання ОД;

- порядок розгляду документів Держатомрегулювання, включаючи критерії видачі або відмови у видачі ОД;

- зупинення дії ОД, анулювання ОД та оскарження дій Держатомрегулювання.

Окрім цього, відповідно до проектів ядерних установок, які будуються в Україні, в проекті наказу уточнено переліки видів робіт та операцій, які виконуються на ядерних установках виключно за наявності окремого письмового дозволу.

В проекті наказу не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Впровадження Вимог дозволить експлуатуючій організації чіткіше розуміти зміст заявних документів; для Держатомрегулювання визначить чіткі критерії прийняття рішення щодо видачі дозволу; приведе нормативну базу за цим напрямом у відповідність рекомендаціям МАГАТЕ та європейській нормативній базі.

Виконання вимог проекту наказу сприятиме підвищенню безпеки експлуатації ядерних установок.

Додаткові витрати з державного бюджету у зв’язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Обмеження строку дії акту не передбачається.

Термін перегляду акта з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та за результатами аналізу практичної діяльності – 5 років.

 

8. Показники результативності акта

 

Конкретні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – відповідно до Постанови КМУ від 1 червня 2011 р. N 591 «Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією ядерного регулювання та її територіальними органами, і розміру плати за їх надання та визнання такими, що втратили чинність, розмірів плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії» вартість отримання окремого дозволу складає від 18700 до 3800 гривень в залежності від виду робіт на які надається дозвіл.

кількість суб’єктів діяльності, на яких поширюються вимоги акту – 5.

рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта: інформування здійснюватиметься шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держатомрегулювання; письмових повідомлень зацікавлених сторін; проведення “гарячої лінії” тощо.

 

9. Заходи щодо відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється після набрання ним чинності за результатами аналізу бази даних Держатомрегулювання щодо кількості видраних окремих дозволів.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності на підставі статистичних даних Держатомрегулювання про видані дозволи.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з дня його повторного відстеження на підставі на підставі статистичних даних Держатомрегулювання про видані дозволи.

 

Перший заступник Голови – Головний

державний інспектор з ядерної та

радіаційної безпеки України М.Х.Гашев

 

«____» _______________ 2013 р.

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux