Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 07 грудня 2004 р.
Київ
Аналіз впливу регуляторного акта проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912”

1. Проблема, яку передбачається розв´язати шляхом державного регулювання 

Відповідно до вимог ст. 26 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", використання джерел іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ) на території України базується на дозвільному принципі. Згідно зі ст. 28 цього Закону, дозволом на здійснення діяльності з ДІВ є ліцензія. Статтею 5 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" проголошено принцип диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної ядерної та радіаційної небезпеки, пов´язаної з ними. В ст. 7 цього Закону визначені умови звільнення діяльності з використання ДІВ від ліцензування і передбачено створення переліку ДІВ, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування. Такий перелік був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912 "Про затвердження переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" (далі Перелік), який показав ефективність звільнення джерел іонізуючого випромінювання з низькою потенційною небезпекою від ліцензування. Прийняття змін та доповнень до цієї постанови дозволить розширити Перелік, включивши до нього ДІВ медичного призначення, які за своїми характеристиками можуть бути звільнені від ліцензування через низьку потенційну небезпеку.

2. Ціль державного регулювання 

Метою розробки проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912" є зменшення регуляторного тиску на користувачів медичного обладнання, які використовують ДІВ, що генерує іонізуюче випромінювання. Це буде реалізовано за рахунок розширення "Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" джерелами іонізуючого випромінювання, що застосовуються в медичній практиці, діяльність з якими за визначеними законодавством критеріями може бути звільнена від ліцензування через низьку потенційну небезпеку для здоров´я людини (пацієнтів та персоналу). Прийняття цього акта має розширити коло користувачів ДІВ, діяльність з використання яких буде звільнена від ліцензування.

3. Оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Проект постанови "Про внесення змін та доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 1 липня 2002 року № 912 "Про затвердження переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" не має інших альтернатив досягнення зазначених цілей, оскільки реалізує положення Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" щодо диференційованого підходу до різних видів діяльності та різних видів ДІВ з урахуванням потенційної радіаційної небезпеки, пов´язаної з ними.

4. Опис механізмів та заходів для розв´язання проблеми 

Прийняття цього акта є механізмом реалізації норм чинного законодавства України та врегулювання питань, пов´язаних з використанням ядерної енергії.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Досягнення цілей зазначених у пункті 2 реалізується простотою положень даного акту. Суб´єкти використання ДІВ, включених до Переліку, звільняються від необхідності отримувати ліцензію на здійснення діяльності з використання ДІВ, що значно спрощує процедуру регулюючого контролю.

6. Очікувані результати прийняття акта

Очікується, що застосування цього акту сприятиме підвищенню ядерної та радіаційної безпеки, оскільки прийняття змін та доповнень до постановидозволить зосередити зусилля фахівців органів державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки на оцінці безпеки і встановленні обґрунтованих обмежень щодо використання таких ДІВ, аварії з якими могли б привести до суттєвого переопромінення людей і радіаційного забруднення довкілля.

Додаткові витрати в зв´язку з впровадженням цього регуляторного акту не передбачаються.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Обмеження строку дії постанови не передбачається, оскільки акт реалізує положення чинного законодавства України.

В той же час, необхідно відзначити, що акт може переглядатись з метою розширення "Переліку джерел іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких звільняється від ліцензування" при встановленні відповідності певних типів джерел вимогам ст. 7 Закону України "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії" і підтвердженні цієї відповідності науковими та практичними даними.

8. Показники результативності акта 

Визначити конкретні показники результативності прийняття акту досить проблематично, оскільки позитивні наслідки від впровадження акту, передбачають підвищення ефективності державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки у зв´язку із зосередженням регулюючого контролю на більш радіаційно-небезпечних джерелах.

9. Заходи щодо відстеження результативності акта 

Не відстежуються.

Начальник Управління регулювання 
безпеки радіаційних технологій 

В.С.Голубєв 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux