Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Людям із порушенням зору
A- A+
Українською
In English
Регуляторні акти Держатомрегулювання / Проєкти регуляторних актів
від 10 листопада 2006 р.
Київ
Аналіз впливу регуляторного акта

Аналіз впливу регуляторного акта

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії»

 

 

Опис проблеми

 

Законом України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» встановлені правові та організаційні засади дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії. Але у процесі застосування органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки норм актів законодавства у сфері дозвільної діяльності виникла необхідністю врегулювання окремих питань, які накопичились та потребують свого вирішення, наприклад у частині уточнення строків прийняття рішення про видачу або відмову у видачі документа дозвільного характеру, вичерпного переліку підстав для відмови у видачі та анулювання документа дозвільного характеру.

Крім того у процесі здійснення дозвільної діяльності органом державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки доведена необхідність перегляду видів діяльності, які підлягають ліцензуванню відповідно до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії». Так, результати здійснення дозвільної діяльності свідчать про недоцільність ліцензування проектування ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів.

Також при здійсненні ліцензування окремих видів діяльності, пов´язаних із забезпеченням фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання встановлено, що умови провадження діяльності, крім діяльності з підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації фахівців з фізичного захисту, практично дублюють умови ліцензій на інші види діяльності у сфері використання ядерної енергії.

Додатково потребує урегулювання питання ліцензування діяльності посадових осіб експлуатуючої організації, на яких покладено здійснення організаційно-розпорядчих функцій, пов´язаних із забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, оскільки у поточному часі вимога щодо ліцензування зазначеного виду діяльності міститься у статтях 27, 28 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».

Надання компетентним органом державної влади дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів передбачено, зокрема, Конвенцією про фізичний захист ядерних матеріалів, статтею 55 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку». У поточному часі функцію надання зазначених дозволів виконує орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 р. N 1373. Враховуючи вимоги статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у частині встановлення необхідності одержання документів дозвільного характеру виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, питання отримання дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів потребує урегулювання на рівні Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

З метою вирішення зазначених проблем Державним комітетом ядерного регулювання розроблено проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії».

 

Цілі державного регулювання

 

Метою дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії є забезпечення використання тільки тих ядерних установок, джерел іонізуючого випромінювання, об´єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, рівень безпеки яких визнано таким, що відповідає міжнародно визнаним вимогам на основі всебічної оцінки усіх факторів, які впливають на безпеку. А також забезпечення здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії тільки тими фізичними та юридичними особами, які можуть гарантувати виконання вимог законодавства, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки.

Метою прийняття проекту Закону України «Про внесення змін і доповнень до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» є узгодження норм зазначеного Закону з нормами міжнародно-правових актів у сфері використання ядерної енергії: Об´єднаної конвенції про безпеку поводження з відпрацьованим паливом та про безпеку поводження з радіоактивними відходами, Конвенції про ядерну безпеку, а також законів України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», «Про фізичний захист ядерних установок, ядерного матеріалу, радіоактивних відходів інших джерел іонізуючого випромінювання» щодо отримання документів дозвільного характеру. Крім того, при внесенні змін до Закону потребують врахування недоліки та переваги практики застосування дозвільних процедур, узагальненої за шість років його застосування.

 

Опис альтернатив запропонованому акту

 

Закон України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» регулює суспільні відносини, що виникають під час здійснення дозвільної діяльності в сфері використання ядерної енергії, як виняток із загальних положень, встановлених Законами України «Про дозвільну систему у сфері господарських відносин» та «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», тому альтернативи запропонованому нормативно-правовому акту немає.

 

Механізм, який пропонується застосувати для розв´язання проблеми, і відповідні заходи

 

Представлений проект регуляторного акта передбачає внесення змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії». Після прийняття законопроекту необхідно буде здійснити перегляд нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки (Державного комітету ядерного регулювання України) щодо дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії.

Акт має загальнодержавних характер.

Акт доводиться до відома суб´єктів відносин шляхом розміщення на веб-сайті Кабінету Міністрів України та Держатомрегулювання, тощо.

 

Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Впровадження цього регуляторного акта дозволить удосконалити та оптимізувати окремі норми Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», скасувати ряд документів дозвільного характеру, узгодити норми зазначеного Закону з нормами міжнародно-правових актів у сфері використання ядерної енергії, законів України «Про використання ядерної енергії», «Про фізичний захист ядерних установок, ядерного матеріалу, радіоактивних відходів інших джерел іонізуючого випромінювання» щодо отримання документів дозвільного характеру.

Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта полягає у дотриманні норм, які встановлюються цим актом.

Не виявлено зовнішніх або внутрішніх чинників, які можуть негативно впливати на дотримання вимог цього акта.

 

Очікуванні результати прийняття акта

 

Прийняття запропонованих змін до Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» сприятиме впорядкуванню питань дозвільної діяльності у сфері використання ядерної енергії, у тому числі у частині забезпечення передбачуваності та прозорості здійснення дозвільних процедур, спрощення застосування нормативно-правових актів, пов´язаних із здійсненням дозвільних процедур.

Можлива вигода економія коштів, які можуть бути витрачені на ліквідацію негативних наслідків, що можуть виникати внаслідок порушення законодавства, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки.

Додаткові витрати населення, суб´єктів підприємницької діяльності та держави в зв´язку з впровадженням змін до закону не передбачаються.

 

Показники результативності акта

 

Показниками результативності регуляторного акта є:

- забезпечення підвищення ефективності дозвільної діяльності в сфері використання ядерної енергії шляхом застосування диференційованого підходу до видів діяльності що ліцензуються, з врахуванням їх потенційної небезпеки;

- запобігання негативному впливу діяльності у сфері використання ядерної енергії і забезпечення належного рівня захисту людини та навколишнього природного середовища;

- забезпечення суб´єктами діяльності фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, джерел іонізуючого випромінювання.

Регуляторний акт досягне своєї мети, якщо:

- суб´єкти господарювання будуть суворо дотримуватись норм та положень цього регуляторного акта;

- кількість порушень виконання умов провадження тих видів діяльності у сфері використання ядерної енергії, на які відповідно до цього регуляторного акта поширюються дозвільні процедури, буде зменшуватись.

 

Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

 

Строк проведення базового відстеження результативності акта до дня набрання чинності регуляторного акту.

Строк проведення повторного відстеження результативності акта через рік з дати набрання чинності регуляторного акту.

Для такого відстеження використовуватимуться дані статистичних досліджень або опитувань.

 

 

 

Голова Держатомрегулювання О. А. Миколайчук

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux